- Home
- Veilig en zorgeloos op vakantie?
Veilig en zorgeloos op vakantie?
Hier vind je meer informatie over de vele aanpassingen die de reisbranche heeft genomen om je vakantie zo veilig en zorgeloos te laten verlopen. Bij het boeken en voor vertrek, maar ook tijdens je reis en verblijf. Of je nu met de auto of het vliegtuig gaat, we kijken er naar uit om deze zomer weer samen op reis te gaan!
Misschien wel goed om te realiseren dat zeker niet alle hotels tot 100 procent bezet zijn, er diverse maatregelen genomen, gericht op een goede hygiëne en andere manier van werken. Zo zal minder in buffetvorm worden gegeten, maar is er meer a la carte service aan de tafel. Die tafels worden verder uit elkaar geplaatst en er wordt gegeten in verschillende shiften. Er worden echt goede maatregelen genomen, zodat de rest van de gasten in zo’n geval gewoon vakantie kan vieren. Plus is er meer plek rond het zwembad en op het strand!
Advies:
Vanwege de vele regels die regelmatig wijzigen, adviseren wij je altijd via je ons te boeken en regelmatig contact te houden om tussentijds voor je vertrek de regels van toelating en gezondheid dubbel te checken. Uiteindelijk ben je namelijk altijd zelf hiervoor verantwoordelijk!
COVID Care Service van TUI
Ga met een gerust hard op vakantie:
Reisadvies: Buitenlandse zaken
Voorkom vervelende verrassingen op reis. Check voor vertrek alle risico’s en andere belangrijke informatie in het reisadvies van het ministerie van Buitenlandse Zaken.
Reisadvies: Kies je bestemming
Met de Reisapp van Buitenlandse Zaken krijg je, ook tijdens je reis, actuele reisadviezen. En je hebt met 1 druk op de knop contact met het 24/7 BZ contactcenter.
Reisapp downloaden:
Reizen en op vakantie gaan (Rijksoverheid)
Alles over de geüpdate reisadviezen van de overheid. Adviezen, reisbeperkingen, luchthaves, aan boord van het vliegtuig, etc...
Verzekering
Check goed of jouw doorlopende/kortlopende reis en annuleringsverzekering wel voldoende dekking biedt. Neem hiervoor contact op met ons.
Heb je mogelijk verschijnselen van Corona? Neem in dat geval zo snel mogelijk contact op met de coronalijn om je te laten testen (0800-1202) of met jouw huisarts als je in Nederland verblijft en onze alarmcentrale via 020 592 9292 als je op vakantie bent.
Repatriëring
Moet ik mij zorgen maken over repatriëring? Deze vraag begrijpen wij heel goed of je bij een eventuele nieuwe uitbraak van het coronavirus op uw vakantiebestemming dan daar langer moet verblijven. Waarschijnlijk heeft u verontrustende berichten gehoord dat u niet gerepatrieerd wordt als de situatie tijdens uw vakanties ineens verandert van code geel naar code oranje. Als u alleen een ‘losse vlucht’ heeft geboekt of zelf uw reis heeft samengesteld dan zal u zelf voor repatriëring moeten zorgen. Maar heeft u een pakketreis geboekt bij een Nederlandse ANVR en SGR aangesloten touroperator dan wordt u wél gerepatrieerd. Zij hebben de plicht om voor hun reizigers te zorgen. Dus mocht het reisadvies verslechteren, dus naar code oranje gaat, dan wordt u als garantie bij de pakketreis weer naar Nederland gerepatrieerd.
PCR-test nodig voor reizigers?
Landen, bestemmingen stellen verschillende eisen wat betreft het toelaten van reizigers in relatie tot corona. Een PCR-test en een Non-Covid19-verklaring kunnen daar onderdeel van uitmaken. De GGD ’s testen niet in het kader van reizen; ook geven zij geen verklaringen af. Hiervoor moet je bij een particulier gezondheidscentrum zijn., zoals bijvoorbeeld het Huisartsen lab. Voor meer info neem contact op met ons.
RIVM gezondheidsverklaring & TUI fly COVID-19 verklaring
De RIVM heeft het verplicht gesteld dat alle passagiers aan boord van een vliegtuig voorafgaand aan de vlucht een RIVM-gezondheidsverklaring moeten printen, invullen en bij zich hebben. Klik hier om het 3e document: Download ‘Traveller public health declaration (Dutch)’.
Daarnaast dien je volgens de Europese luchtvaartautoriteiten verplicht online een TUI fly COVID-19 Verklaring te tekenen. Dit heeft TUI fly ingericht door deze verklaring te koppelen in de TUI fly webportal. Bij het inloggen om bijvoorbeeld online in te checken, word je direct gewezen op deze verplichting. Als je met TUI op vakantie gaat, én met TUI fly vliegt, moet je deze dus beide formulieren invullen!
TUI fly COVID-19 verklaring
Na inloggen met naam en boekingsnummer wordt de TUI fly COVID-19 Verklaring getoond. De TUI fly COVID-19 Verklaring moet voor de heen- en terugvlucht worden ondertekend tot 1 uur voor vertrek. Online inchecken is pas mogelijk nadat de digitale gezondheidsverklaring is ondertekend.
Online check-in
Na het ondertekenen van de TUI fly COVID-19 Verklaring is het mogelijk om online in te checken. Het reguliere online incheck-proces volgt en je krijgt toegang tot jouw instapkaart. Online inchecken kan vanaf 24 uur tot 1 uur voor vertrek. Op bestemmingen waar online check-in niet mogelijk is, krijg je na het ondertekenen van de TUI fly COVID-19 verklaring de melding om je instapkaart af te halen bij de incheckbalie op de luchthaven.
Stoelreservering
48 uur voor vertrek wordt er automatisch een stoel toegewezen aan klanten die géén stoelreservering hebben gemaakt. Ook dan moet je te allen tijde eerst de TUI fly COVID-19 Verklaring ondertekenen voor je online kan inchecken. NIEUW: Een toegewezen of gereserveerde stoel kan niet meer worden gewijzigd online of via het Customer Services Center vanaf 24 uur voor vertrek voor de heen- of terugvlucht.
Vlieg je NIET met TUI Fly?
Wij zijn nog in afwachting van de procedure bij andere luchtvaartmaatschappijen. Vooralsnog geldt dat wij jou dan verwijzen naar de website van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij.
Echt actuele informatie nodig? Vraag het ons!
Voor het boeken van je vakantie heb je nog meer behoefte aan persoonlijk contact met je reisbureau, juist nu. Bijvoorbeeld om de mogelijkheden te achterhalen om naar een bepaalde bestemming te gaan of voor vragen over veiligheid ter plekke. De komende weken openen steeds meer landen hun grenzen voor vakantiegangers. Daarbij blijven ze maximale veiligheidsmaatregelen hanteren. Wij houden ons voortdurend op de hoogte van de ontwikkelingen op dit gebied en checken of een land, regio, stad of hotel er klaar voor is om je weer te ontvangen.
Persoonlijk advies
Ook houden we de adviezen van het ministerie van Buitenlandse Zaken nauwlettend in de gaten. Laat ons je plannen weten en we vertellen je graag wat (op dat moment) de mogelijkheden zijn. Maar vanwege het voldoende afstand houden, kunnen we niet te veel klanten tegelijk ontvangen, dus maak van tevoren even een afspraak.